سئو یا SEO (بهینه سازی سایت) چیست؟

سئو یا SEO (بهینه سازی سایت) چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور های جستجو است که باعث افزایش اعتبار و کیفیت ترافیک سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو می شود.

SEO

تحلیل های سئو:

برای درک معنای واقعی SEO ، بیایید این تعریف ها را تجزیه و تحلیل کرده و قسمت های آن را بررسی کنیم.

  • کیفیت ترافیک: شما می توانید تمام بازدیدکنندگان در دنیا را با کمک گوگل جذب کنید.

اگر سایت شما مربوط به فروش محصولات اپل باشد، ولی بازدید کنندگان سایت قصد خرید سیب داشته باشد این میزان بازدید کیفیت ندارد. درعوض شما می خواهید بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعاً به محصولاتی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند.

  1. مقدار ترافیک: هنگامی که افراد مناسب را از طریق صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) جذب کنید ، مقدار ترافیک و بازدید شما به طور خودکار افزایش خواهند یافت.
  • نتایج ارگانیک و عالی: تبلیغات بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را تشکیل می دهد. ترافیک ارگانیک ، ترافیکی است که مجبور به پرداخت پولی برای آن نیستید.
نتاریج ارگانیک و عالی

سئو سایت چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای رد و بدل کردن صفحات در وب از ربات ها استفاده می کنند . ربات ها سایت به سایت می روند و اطلاعات مربوط به صفحات را جمع آوری می کنند. اطلاعات جمع آوری شده را در فهرست قرار می دهند. در مرحله بعدی ، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند، تا تعیین کنند ترتیب صفحات باید در نتایج جستجو چگونه باشد.

الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

برای بیشتردیده شده سایت میتوانید از جستجوی پولی یا GOOGLE ADS استفاده کنید.

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

بهینه سازی سایت یا SEO
بهینه سازی سایت

SEO یک بخش اساسی غالباً با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات در بازاریابی دیجیتال است. افراد هر ساله تریلیون ها جستجو را انجام می دهند. این جستجوها اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای سایت ها می باشد.

رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر اساسی در نتیجه کار داشته باشد.

با این حال ، نتایج جستجو طی چند سال گذشته در حال تکامل بوده است تا به کاربران پاسخ و اطلاعات مستقیم تری بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وب سایت های دیگر ، در صفحه نتایج نگه دارد.

همچنین توجه داشته باشید; ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می توانند قابلیت مشاهده را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.

چگونه می توان سئـو را یاد گرفت؟

چگونه می توان سئو را یاد گرفت؟
چگونه می توان سئو را یاد گرفت؟

برای یادگیری SEO باید به عناصر زیر مسلط شوید:

1-سئو داخلی:

پیوند داخلی هر پیوندی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما است.

2-سئو خارجی:

پیوندهای پیوندی هستند که به هر دامنه دیگری به غیر از دامنه ای که پیوند در آن وجود دارد (هدف) اشاره می کنند. اگر وب سایت دیگری به شما پیوند دهد ، این یک پیوند خارجی به سایت شما محسوب می شود.

3-سئو تصاویر:

تصاویر شما باید برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شود. برای حداکثر قابلیت کشف و سرعت از نکات بهینه سازی تصویر استفاده کنید.

4-سئو مطالب:

نوشتن و تولید محتوای ارگانیک و کاربردی به طور خودکار باعث سئو مطالب شما می شود.

5-سئو ویدیوها:

طبق آمار comScore Video Metrix ، بیش از 124 میلیون بیننده منحصر به فرد در ایالات متحده – 78٪ از کل جمعیت آنلاین کشور – 9،5 میلیارد ویدیوی آنلاین را در طول دسامبر 2007 مشاهده کرده اند. بیش از 19 میلیون بیننده منحصر به فرد در کانادا – 89٪ از کل آنلاین کشور جمعیت – در آن ماه بیش از 2.1 میلیارد فیلم آنلاین تماشا کردند. این امر باعث می شود Video SEO به بخشی اساسی در هر کمپین بازاریابی آنلاین تبدیل شود.

منابع:

MOZ Search Engine Land

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *